دنیای آشپزی
آشپزی

 

مواد لازم :
 
آرد سفید:                          3  نیم لیوان ( نیم لیوان از لیوان کوچکتر و از استکان بزرگتر است )
 روغن مایع :                      1 استکان
 زرده ی تخم مرغ :             2 عدد
 شیر:                                1 استکان
 بیکینگ پودر:                     1 قاشق چایخوری
 نمک:                                به میزان لازم
 شکر:                              یک قاشق مربا خوری
 
 طرز تهیه :
 
2 عدد زرده را در ظرفی ریخته و با یک قاشق چایخوری شکر و مقداری نمک مخلوط کنید، سپس شیر را اضافه کرده و همچنان به هم بزنید ، روغن را به این مواد اضافه کرده ، سپس آردها را که قبلا بیکینگ پودر در آنها ریخته و مخلوط کرده اید را کم کم به ظرف حاوی مواد بیفزایید و خوب مخلوط کرده و ورز دهید.خمیر آماده شده را به مدت نیم الی سه ربع ساعت در ظرف در داری درون یخچال بگذارید و پس از این مدت آن را درون ظرف نچسبی که قبلا  با روغن مایع کاملا چرب شده است پهن کرده و مواد پیتزای خود را روی آن بریزید که برای خوش طعم شدن پیتزای خود می توانید به مواد پیتزایتان علاوه بر آویشن، ازسبزیجات معطر دیگری مثل آلاله، مرزنگو، نعنا، مرزه و پونه استفاده کرده و طعم پیتزای خود را متفاوت کنید .
 
پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:طرز تهیه ی خمیر پیتزا در منزل, :: 14:34 :: نويسنده : amazon
به دو طریق می توان کمپوت درست کرد :
1 - میوه مورد نظر و آب و کمی شکر را در قابلمه ریخته مستقیماً روی حرارت می گذاریم تا یکی دو جوش بزند و بعد از روی حرارت بر می داریم که این نوع کمپوت مانده گاری ندارد نهایتاً چند روزی بیشتر در یخچال نمی ماند.

2 - روش دوم کمپوتهایی که درست می کنیم اگر کاملاً شرایط درست کردن کمپوت را رعایت کنیم مانده گاری بالایی دارد شاید بتوان چندسالی نگه داشت. برای اینکه کمپوت خوبی درست کنیم میوه هایی که انتخاب می کنیم نباید له باشد، زدگی نداشته باشد و کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را خوب شسته و خشک می کنیم و داخل شیشه های در فلزی استریل شده می ریزیم تا بالای شیشه پر شود و در یک قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید و از روی حرارت برداشته و شکر کم کم به آن اضافه می کنیم تا به مرحله اشباع برسد یعنی شکر دیگر در آب حل نشود.
وقتی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه می ریزیم تا لب به لب شودو در شیشه ا ی را می گذاریم و شیشه ها را داخل یک قابلمه می چینیم و آب سرد می ریزیم تا 2 سانت به در آن مانده و روی حرارت می گذرایم و زمانیکه آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد برای آن وقت می گیریم و بعد از گذشت زمان لازم از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت کرده سرد که شد در کمد گذاشته یا کابینت و هر وقت که نیاز بود استفاده می کنیم. اگر تمام نکات رعایت شود و در شییشه هوا نکشد با این روش بهترین کمپوت را درست می کنیم و این عمل هم به اقتصاد خانواده کمک می کند و هم به سلامت بودن خانواده چون مواد شیمیایی و ضدکپک و غیره در آن بکار نمی رود.
 

توت فرنگی : میوه هایی مثل توت فرنگی زمان پخت آن از زمان جوش آمدن آب 5 دقیقه کافی است. توت فرنگی کافی است که دم آن را بگیریم.
 
گیلاس : میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو هسته آن را در نمی آوریم و زمان آماده سازی آن از زمان جوش آمدن آب 10 دقیقه کافی است.

زردآلو : میوه هایی مثل زردآلو، هلو، شلیل را هسته آن را در می آوریم و پوست هلو را هم می گیریم و زمان پخت آن از زمان جوش آمدن آب 15 دقیقه کافی است.
 

سیب : میوه هایی مثل سیب و گلابی پوست و دانه آن را جدا کرده و زمان آماده سازی از زمان جوش آمدن آب 20 دقیقه کافی است. (البته سیب و گلابی را تکه تکه می کنیم.)

پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب: دو روش برای درست کردن کمپوتی بی نقص, :: 14:32 :: نويسنده : amazon

 

اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی - شكسته و بی هسته هستند .
زیتون شكسته زیتو نی است كه مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون كنسروی است (روغن كشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزپین كردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود. 

در هرحال همه ی زیتون ها یك تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمك و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمك بریزیم ) 
در آخر كه طعم مطلوب را پیدا كرد مجدا زیتون ها را در آب نمك بریزید شوری آن به اندازه ای باشد كه خوراك آن برای شما مطبوع است (نه بی نمك و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیكی سایز ماست های سه كیلویی می ریزی .روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یك قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنك می گذارند وسعی كن این جای خنك یخچال نباشد

 


معمولا زیتون‌های سبز یا زیتون‌هایی كه اندكی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول كم‌نمك (مخلوط آب، نمك و سركه) نگه می‌دارند یا اینكه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمك انجام می‌دهند. 
زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌كنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.
در مورد محلول های قلیایی خوراكی ( تركیب آب و بی كربنات ها مثل جوش شیرین و آهك (كه برای مربای بالنگ استفاده می شود )
پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب: چگونه تلخی زیتون را بگیریم؟, :: 14:29 :: نويسنده : amazon
همهٔ آشپزها از مواد غذایی یکسانی استفاده می کنند، اما دست پخت ها قابل مقایسه نیستند. برای بهتر کردن طعم و عطر و ظاهر غذا روش های ساده ای وجود دارد که با کمک آنها می توانید به یکی از بهترین آشپزها در میان دوستان و اقوام تبدیل شوید.
 
 
نگه داری از آب مرغ و سبزیجات
هرگاه آب مرغ، گوشت یا سبزیجات شما زیاد آمد، دور نریزید؛ بلکه آب را در قالب یخ بریزید و در فریزر بگذارید و هر بار که بخواهید سوپ یا خورشتی درست کنید می توانید از یک یا چند قالب آب مرغ یا گوشت یخ زده استفاد ه کنید.
 
سبز ماندن جعفری
همیشه در پایان پخت سوپ و سس، به آنها جعفری اضافه کنید تا عطر و طعم و رنگ جعفری حفظ شود.
 
افزایش غلظت سوپ
برای غلیظ کردن سریع یک سوپ خانگی، کمی پورهٔ سیب زمینی قبل از سرو کردنبه آن اضافه کنید و یا کمی آرد گندم یا جوانه گندم در حین پخت به آن اضافه کنید.
 
جذب چربی از سوپ یا خورش
برای برداشتن چربی از یک سوپ یا خورش در کیسهٔ نایلونی تمیزی، چند قطعه یخبیندازید و در آن را محکم ببندید و در ظرف غذا بیندازید. چربیها به دور یخ جذب شده و شما به آسانی می توانید آنها را بردارید.
 
جلوگیری از تغییر رنگ کلم قرمز
اگر کلم قرمز شما در هنگام پخت آبی یا بنفش باشد، به آب کمی سرکه اضافه کنید تا کلم بار دیگر قرمز شود.
 
تشخیص پخته بودن اسپاگتی
برای آزمایش پخته بودن اسپاگتی، یک قطعه از آن را روی در قابلمه بگذارید، اگر چسبید، اسپاگتی پخته است.
پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب: با 8 تکنیک زیر یک سرآشپز شوید, :: 14:24 :: نويسنده : amazon

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش امدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 20612
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1